شیشه سکوریت چیست؟ | پرشین بالکن

شرکت مهندسی پرشین بالکن

شرکت مهندسی پرشین بالکن تخصصی ترین شرکت تولید و نصب شیشه های بالکن با هزاران پروژه در سرتاسر کشور.

تماس با ما

شما اینجایید

  • 785

  • 1400/12/05

  • 0

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت چیست؟

دسته های مربوط:

امروزه شیشه های سکوریت به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند مانند استحکام بسیار زیاد آن ها، پر کاربردترین شیشه های مورد استفاده در صنعت ساختمان میباشند.

شرکت پرشین بالکن ارائه دهنده انواع شیشه های بالکنی،کابین دوش،نرده های شیشه ای،در تمامی محصولات خود از شیشه های سکوریتی بسیار با کیفیت استفاده میکند،و همین امر باعث رضایت همیشگی مشتریان از پروژه های انجام شده میباشد. در این مقاله کوتاه و جذاب با هم به تمامی جنبه های شیشه سکوریتی میپردازیم،پس با ما همراه باشید.

فرآیند ساخت شیشه سکوریت به این صورت میباشد که شیشه در معرض دمای بالای 700 درجه سانتی گراد قرار میگیرد،سپس شیشه ای که به طور یکنواخت حرارت دیده است را با دمیدن باد سرد به آن خنک میکنند در این مرحله که شیشه خیلی سریع به وسیله باد سرد خنک شده است،لایه های بیرونی شیشه سکوریت زودتر از لایه های داخلی آن سرد میشود، و همین موضوع باعث استحکام شیشه میشود.

البته شیشه سکوریت ها قابلیت فرم پذیری و برش و سوراخ کاری را ندارند و تمامی این فرآیندها باید قبل از حرارت دادن انجام شود.

مزایای شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت در ضخامت های یکسان نسبت به شیشه های معمولی تا پنج برابر مقاومت بیشتری دارند. و در صورت شکستن آن،شیشه سکوریت بر خلاف شیشه های معمولی تبدیل به قطعات کوچک صیقلی و صاف میشود که هیچ گونه قدرت برشی ندارند و همین موضوع باعث میشود که هیچ گونه آسیبی به انسان وارد نمیکند و همین علت یک مزیت بسیار بزرگ نسبت به سایر شیشه های معمولی میباشد.

مکان های مورد استفاده

شیشه سکوریت ها در بیشتر مواقع در مکان هایی استفاده میشود که استحکام و مقاومت در برابر حرارت و هم چنین ایمنی بسیار مورد توجه میباشد. مانند صنعت خودرو یا در ساختمان سازی از شیشه سکوریت در بخش هایی استفاده میشود که احتمال آسیب رساندن به انسان وجود دارد.مانند ورودی درب ها،شیشه بالکن یا تراس،شیشه های کابین دوش،نرده های شیشه ای،پارتیشن شیشه ای و ... کاربرد دارد

تفاوت شیشه سکوریت و شیشه معمولی

مقاومت در برابر حرارت

طبق تحقیقات صورت گرفته در آزمایشگاه ها یکی از تفاوت های شیشه های سکوریت با شیشه های معمولی در این میباشد که شیشه های سکوریت تا سه برابر بیشتر نسبت به سایر شیشه ها میتوانند حرارت را تحمل کنند،که این خود یک مزیت مهم و کاربردی میباشد.

امنیت و استحکام بالا

همانطور که در اول مقاله اشاره کردیم،شیشه های سکوریت به نسبت شیشه های معمولی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار هستند،شیش های سکوریتی تا پنج برابر مقاومت بیشتری نسبت به شیشه های معمولی در برابر فشار و ضربه های ناگهانی دارند دارند این هم یکی از مزیت های بسیار بزرگ شیشه های سکوریتی میباشند. اما مهم ترین مزیت این جنس شیشه ها نسبت به بقیه در این میباشد که در صورت شکستن،تبدیل به ذرات کوچک و صیقلی میشوند که قابلیت هیچ گونه برش و جراحتی برای انسان ندارند،یعنی در عمل این گونه شیشه ها بعد از شکسته شدن کاملا بی خطر هستن و هیچ گونه آسیب جانی به کسی وارد نمیکنند. 

قابلیت برش و فرم دهی

در شیشه های معمولی شما این امکان را دارید که به صورت مجدد شیشه را ابعاد و اندازه های مختلف برش دهید،اما در شیشه های سکوریتی خلاف این مسئله وجود دارد،در واقع شما توانایی برش،سوراخ کاری و... مجدد را ندارید و تمامی این فرآیندها باید قبل از مرحله حرارت دهی انجام شود. در این مقاله به بررسی کامل شیشه های سکوریتی و مزیت آن ها نسبت به شیشه های معمولی پرداختیم،شرکت پرشین بالکن در تمامی محصولات مورد استفاده خود،از شیشه های سکوریتی با کیفیت بسیار بالایی استفاده میکند،تا خیال مشتریان از هرگونه آسیب و ایرادی در امان باشند.  در صورت داشتن هر گونه سوال یا دریافت مشاوره و مشاهده نمونه کار ها از متخصصین پرشین بالکن،به شماره ثبت شده در وب سایت یا از طریق چت آنلاین اقدام نمایید تا مشاوران ما در اسرع وقت پاسخ گوی شما عزیزان باشند.

"ارسال نظر"

پاسخ به

پیام ها برای دفعات بعدی ذخیره میشوند

ارتباط مطمئن تر در واتساپ

تماس با کارشناس

0912 204 6802

اینستاگرام واتساپ