شیشه میرال چیست؟ | پرشین بالکن

شرکت مهندسی پرشین بالکن

شرکت مهندسی پرشین بالکن تخصصی ترین شرکت تولید و نصب شیشه های بالکن با هزاران پروژه در سرتاسر کشور.

تماس با ما

شما اینجایید

  • 590

  • 1401/06/05

  • 0

شیشه میرال چیست؟

شیشه میرال چیست؟

دسته های مربوط:

شیشه میرال چیست؟

در این مقاله که توسط تیم پرشین  بالکن تهیه شده است،قصد داریم به معرفی شیشه میرال و کاربردهای آن در صنعت ساختمانی بپردازیم.

شیشه ها در دنیای امروز در کنار مزایای بسیار زیادی که برای ما دارند نقص و عیب هایی هم در آن ها وجود دارد که با انجام فرایندهای مختلفی میتوان از نقص های آن کم کرد.

شیشه سکوریت یکی از مدل های شیشه است که به نسبت شیشه معمولی کاربرد بیشتر دارد.

در واقع سکوریت نوعی فرایند حرارتی میباشد که شیشه را در خط تولید با شوک گرمایی که به آن وارد میکنند باعث میشود مقاومت بسیار بیشتری در برابر ضربات نسبت به شیشه های معمولی پیدا کند.

در واقع شیشه میرال یا سکوریت ، نسل به روز شده و مقاوم شده ای از شیشه های معمولی هستند، که امروزه در اکثر جایگاه ها از آن ها استفاده می شود. این شیشه ها به دلیل نوع بافتی که بر اثر فشار در هنگام تولید پیدا می‌کنند، بسیار محکم بوده و در هنگام شکستگی، تکه تکه نمی شوند. 

شیشه میرال به نسبت شیشه های معمولی بسیار امنیت و مقاومت بالایی دارند.

شیشه میرال چه کاربردی دارد؟

شیشه میرال در واقع همان شیشه سکوریت میباشد،نحوه ساخت شیشه میرال یا همان شیشه سکوریت به این صورت میباشد که طی فرآیندهایی از شیشه معمولی به شیشه میرال تبدیل میشود.

در طی این فرآیند به شیشه معمولی شوک حرارتی وارد میشود و همین عامل خنک شدن سریع تر سطح شیشه نسبت به مرکز آن میشود و بین سطح خارجی و مرکز آن کششی ایجاد میشود که در نتیجه باعث مقاومت چهار برابری شیشه میرال یا شیشه سکوریت نسبت به شیشه های معمولی میشود.

تا به اینجای مقاله متوجه شدیم که شیشه میرال همان شیشه سکوریت میباشد و تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

نحوه ساخت شیشه سکوریت یا میرال


برای ساخت شیشه سکوریت ابتدا آن را با توجه به نوع کاربردی که خواهد داشت اندازه گیری و سپس برش میزنند. در مرحله بعد شیشه باید بدون هیچ گونه نقص و عیبی باشد و از این بابت بررسی کامل میشود و در نهایت به شکل افقی وارد کوره می شود.
بعد از این که شیشه وارد کوه شد عملیات حرارت دهی را شروع میکنند و دمای کوره را به طور ناگهانی تا 650 الی 700 درجه سلیسیوس ( 1000 درجه فارنهایت) بالا می برند که همان شوک حرارتی میباشد.
بعد از مرحله شوک حرارتی وارد فاز عملیات خنک سازی میشود،در این مرحله شیشه به طور خیلی  سریع با وزش باد خنک به دو سمت آن خنک میشود.
بخش بیرونی شیشه با سرعت بسیار بیشتری نسبت به قسمت داخلی شروع به خنک شدن می کند و همین مسئله با ایجاد تنش هایی در شیشه شده که در نهایت منجر به استحکام بالای شیشه سکوریت می شود.


نحوه نصب شیشه میرال یا سکوریت

برای نصب شیشه سکوریت یا شیشه میرال حتما باید از یک فرد متخصص و با تجربه استفاده کرد،به خاطر اینکه مرحله نصب شیشه بسیار حساس است.

اگر در نصب شیشه های ریلی سکوریت، دقت لازم انجام نگیرد، می تواند خسارات جبران ناپذیری داشته باشد. در زمان نصب، باید به این نکته دقت داشته باشید که لبه های این گونه از شیشه ها، حساسیت بالایی دارند و در زمان نصب، بهتر است از چوب یا لاستیک استفاده شود تا شیشه سکوریت با فلز، برخورد مستقیم نداشته باشد.


"ارسال نظر"

پاسخ به

پیام ها برای دفعات بعدی ذخیره میشوند

ارتباط مطمئن تر در واتساپ

تماس با کارشناس

0912 204 6802

اینستاگرام واتساپ