چرا شیشه سکوریت میشکند؟ بررسی دلایل شکستن شیشه سکوریت | پرشین بالکن

شرکت مهندسی پرشین بالکن

شرکت مهندسی پرشین بالکن تخصصی ترین شرکت تولید و نصب شیشه های بالکن با هزاران پروژه در سرتاسر کشور.

تماس با ما

شما اینجایید

  • 468

  • 1401/04/21

  • 0

چرا شیشه سکوریت میشکند؟ بررسی دلایل شکستن شیشه سکوریت

چرا شیشه سکوریت میشکند؟ بررسی دلایل شکستن شیشه سکوریت

دسته های مربوط:

چرا شیشه سکوریت میشکند؟ بررسی دلایل شکستن شیشه سکوریت

در دنیای مدرن امروزی شیشه ها نقش بسیار پر رنگی در زندگی ما انسان ها بازی میکنند.

امروزه شیشه ها کاربردهای بسیار وسیع و گسترده ای دارند،در دکوراسیون خانه مثل آینه،پنجره،شیشه بالکن،ظروف تزئینی،کابین دوش،پارتیشن های شیشه ای مورد استفاده قرار میگیرد با در ساختمان سازی و کارهای بسیار متفاوت و گسترده دیگر شیشه ها نقش خود را در زندگی ما انسان ها بسیار پر رنگ کرده اند.

در این مقاله که توسط تیم پرشین بالکن تهیه شده است به بررسی دلایل شکستن شیشه سکوریت میپردازیم.

در صنعت ساختمان استفاده از دو شیشه سکوریت و لمینت بسیار رایج میباشد که در مقاله های قبلی به توضیح این دو مدل کامل پرداختیم.

شیشه سکوریت مقاوم ترین شیشه حال حاضر دنیاست که در برابر ضربه و شکستن چیزی نزدیک به ده برابر قوی تر از شیشه های معمولی میباشد و یکی از مزایای بسیار مهم این مدل شیشه این میباشد که اگر بشکند تبدیل به قطعات ریز و غیر برنده میشود که هیچ گونه خطری برای انسان ندارد.

و اما شیشه های سکوریت هم تا حدی در برابر ضربات و واکنش های مختلف مقاوم هستند و متاسفانه در بین مردم شیشه سکوریت به عنوان یک شیشه نشکن معرفی شده است که این باور اشتباه است  البته همانطور که اشاره کردیم در بعضی از مواقع ما شاهد شکستن این شیشه پرکاربرد و مقاوم در صنعت ساختمان هستیم.

شیشه سکوریت


و اما دلایل شکستن شیشه سکوریت چیست؟

شکستن شیشه سکوریت میتواند دلایل مختلفی مثل خودکشی شیشه،ضربه به گوشه شیشه،تغیر ناگهانی دما،اشیا نوک تیز و ... که در ادامه به توضیح هرکدام از آن ها میپردازیم.

1)خود کشی شیشه

در بعضی مواقع ما شاهد این هستیم که شیشه خود به خود میشکند و اصطلاحا به آن خودکشی شیشه میگویند.

این اتفاق میتواند دلایل متفاوتی دارد که اصلی ترین عامل آن،عدم توجه به تراز بودن شیشه در هنگام نصب میباشد یا همچنین تغیر ناگهانی دمای شیشه شیشه،مثلا پاشیدن آب گرم در فصل زمستان بر روی شیشه میتواند عامل این اتفاق باشد.

2)ضربه به شیشه

پاشنه آشیل شیشه سکوریت ضربه به گوشه های آن میباشد،این شیشه نسبت به گوشه های خود بسیار حساس میباشد،به همین جهت برای محافظت از گوشه های آن از یراق آلات مختلفی استفاده میشود تا گوشه های آن در برابر ضربات مقاوم شود. 

3)ضربه با اشیا نوک تیز

ضربه های محکم به مرکز شیشه یا گوشه های آن با اشیا نوک تیز میتواند یکی از دلایل رایج شکستن شیشه سکوریت باشد،در نتیجه تا حد امکان از ضربه زدن با اشیا نوک تیز به شیشه های سکوریت باید مراقب باشید.

در این مقاله کوتاه که توسط تیم پرشین بالکن تهیه شده است به بررسی سه علت رایج در شکستن شیشه های سکوریت پرداختیم،امیدواریم که با خواندن این مقاله جواب سوالات خود را گرفته باشید.

جهت هرگونه مشاوره و سوال در رابطه با بالکن های شیشه ای،شما میتوانید از طریق تلفن های درج شده در وب سایت پرشین بالکن با متخصصان ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت پاسخ گوی سوالات شما باشیم.


"ارسال نظر"

پاسخ به

پیام ها برای دفعات بعدی ذخیره میشوند

ارتباط مطمئن تر در واتساپ

تماس با کارشناس

0912 204 6802

اینستاگرام واتساپ