کتابخانه شیشه ای یا بوک شلف شیشه اب | پرشین بالکن

شرکت مهندسی پرشین بالکن

شرکت مهندسی پرشین بالکن تخصصی ترین شرکت تولید و نصب شیشه های بالکن با هزاران پروژه در سرتاسر کشور.

تماس با ما

شما اینجایید

  • 918

  • 1401/05/06

  • 0

کتابخانه شیشه ای یا بوک شلف شیشه اب

کتابخانه شیشه ای یا بوک شلف شیشه اب

دسته های مربوط:

کتابخانه شیشه ای یا بوک شلف شیشه ای

جایگاه شیشه در زندگی ما انسان ها نسبت به سالیان قبل بسیار پر رنگ تر شده است،امروزه در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون خانه شیشه ها جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده اند و کاربرد های بسیار متنوع و گسترده تری دارند.

در این مقاله که توسط تیم پرشین بالکن تهیه شده است قصد داریم به معرفی یکی از محصولات بسیار جالبی که با شیشه ساخته میشوند بپردازیم.

یکی از وسایل کاربردی و بسیار زیبایی که با استفاده از شیشه ساخته می شود، کتابخانه است. کتابخانه ها در گذشته به طور معمول از قفسه ها و کمد های چوبی تشکیل شده بودند که در ابعاد کوچک تا سرتاسری اتاق ها متغیر بودند.

کتابخانه های شیشه ای که به آن بوک شلف شیشه ای هم میگویند، از قفسه های شیک و کاربردی شیشه ای تشکیل شده اند مه با استفاده از  شیشه با چوب و یا انواع فلزات میتوان آن ها را تولید کرد.

کتابخانه شیشه ای مزیت های جالب و زیادی میتواند برای فضای خانه شما داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت،یکی از این مزیت ها این میباشد که شما میتوانید علاوه بر نگهداری کتاب ها میتوانید انواع تندیس ها و یادبودها، اکسسوری ها  و قاب عکس های مختلفی را روی آن قرار دهید و به دلیل شیشه ای و شفاف بودن آن از هر زاویه ای که به آنها نگاه  کنید می توانند آنچه در خود جای داده اند را به زیبایی و وضوح به نمایش مشاهده کنید.

جنس شیشه مورد استفاده

در ساخت کتابخانه های شیشه ای میتوانید از شیشه های لمینت و یا شیشه های سکوریت استفاده کنید.

دلیل استفاده از این دو نوع شیشه را نسبت به شیشه معمولی را در ادامه توضیح میدهیم.

شیشه سکوریت به دلیل فرایند حرارتی که در تولید این شیشه به کار میرود میتواند مقاومت بسیار بالایی را در برابر ضربات مختلف و شدید از خود نشان دهد و تا پنج برابر مقاوم تر و ایمن تر از شیشه های معمولی میباشد.

شیشه های لمینت هم گزینه مناسبی برای ساخت کتابخانه های شیشه ای میباشند،این نوع شیشه ها مانند شیشه سکوریت مقاومت بسیار بالایی از خود دارد ولی با این تفاوت که در ساخت شیشه لمینت از لایه های مختلف چسب،شیشه و طلق استفاده شده است و در صورت شکستن فقط ترک بر میدارد و به قطعات ریز تبدیل نمیشود.

مدل های مختلف دیگری را هم میتوان برای ساخت کتابخانه شیشه ای به کار برد که شامل شیشه های سند بلاست مات و یا شیشه های لاکوبل هستند که میتواند نمای بسیار زیبایی را برای کتابخانه شما ایجاد کنید.

شما میتوانید بر اساس فضایی که در اختیار دارید و ذوق و سلیقه خود یکی از مدل ها را انتخاب کنید تا از داشتن یک فضای زیبا و عالی نهایت لذت را ببرید.


راه کاری برای زیبایی بیشتر کتابخانه شیشه ای

از مزیت های کتابخانه شیشه ای میتوان به نور پردازی و ایجاد جلوه های بصری بسیار زیبا و مدرن اشاره کرد.

شما میتوانید با استفاده از نورپردازی های زیبا و خلاقانه برای بوک شلف شیشه ای با استفاده از نورهای LED  یک محیط مدرن و زیبا را برای محیط خانه خود بسازید.

از طرفی نور منعکس شده از طریق شیشه، می تواند باعث ایجاد یک نور اضافی شود و درخشندگی بالایی از خود نشان دهد و کتابخانه شیشه ای را به یک نقطه کانونی زیبا در طراحی دکوراسیون بدل نماید. 


نحوه نصب و اجرا

اجرای کتابخانه های شیشه ای و نصب قفسه های شیشه ای به دیوار نیاز به هیچ کار سخت و پیچیده ای ندارد، برای نصب بوک شلف شیشه ای باید از پایه های دیواری و براکت ها برای محکم کردن آنها استفاده کنید. این پایه ها به ایمنی طبقات کمک کرده و همچنین از آسیب رسیدن به سطح شیشه جلوگیری می کنند. شما برای طول و عرض قفسه های کتاب، به پایه ها و بست های کافی نیاز دارید تا بتوانید بدون دغدغه، انواع وسایل تزئینی و کتاب را در هر تعدادی می خواهید در این المان ها جای دهید و از فضای مدرن ایجاد شده نهایت لذت را ببرید.

در این مقاله که توسط تیم پرشین بالکن تهیه شده است سعی بر این بود که به معرفی مختصری از کتابخانه های شیشه ای یا بوک شلف بپردازیم،امیدورایم با خواندن این مقاله کاربردی اطلاعات لازم را برای ساخت کتابخانه شیشه ای خود به دست آورده باشید.


کتابخانه شیشه ای

"ارسال نظر"

پاسخ به

پیام ها برای دفعات بعدی ذخیره میشوند

ارتباط مطمئن تر در واتساپ

تماس با کارشناس

0912 204 6802

اینستاگرام واتساپ